Ceremoniemeester Inhuren?

Een ceremoniemeester inhuren voor jouw bruiloft hoeft helemaal niet lastig te zijn. Eigenlijk zijn er maar een paar dingen waar je op moet letten als je gaat trouwen! LEE. helpt je met het plannen van je grote dag en zorgt er voor dat alles op rolletjes loopt. Een ceremoniemeester, wel zo makkelijk! Wil je meer weten? Vul hiernaast je gegevens in!

Ceremoniemeester: wat houdt het in?

Een professionele ceremoniemeester inhuren levert je als het goed is een hoop rust op. Vaak denk je dat het leuker is om een vriendin of familielid in te schakelen, maar er komt een moment dat de bruiloft net een tikje te druk wordt.

Je hebt dan als familielid niet meer de tijd om echt te genieten van de bruiloft en de mooie momenten op de dag zelf. Daarom kun je LEE. inhuren als ceremoniemeester!

Lekker makkelijk, iemand die je planning bijhoudt en het aanspreekpunt is.

Wat zijn de prijzen van een ceremoniemeester?

Ik geloof niet in vaste prijzen, aangezien iedereen iets anders wil. Toch heb ik er voor gekozen om je een kleine indicatie te geven van wat een weddingplanner kost. Als je bijvoorbeeld veel zelf wilt plannen, maar jullie op de dag zelf hulp kunnen gebruiken. Het is tenslotte ook een hele klus. Uiteraard kunnen we aan de hand van een vrijblijvend adviesgesprek je wensen in kaart brengen en zo de kosten berekenen. Ik loop er graag samen met je doorheen!

Prijs per uurPrijs totaal
Advies, planning en organisatie€85€425
Ceremoniemeester los inhuren€85€1495
Weddingplanner + ceremoniemeester€85 n.t.b.

Waarom zou je een ceremoniemeester inhuren?

Hieronder een paar redenen waarom je een professionele ceremoniemeester in zou willen huren.

  • Je wilt een externe verantwoordelijk maken voor de planning
  • Niemand in je vrienden of familie is geschikt
  • Je wil iedereen laten genieten van de dag
  • Het is best stressvol
  • De ceremoniemeester kun je storen tijdens een ceremonie
  • Een ceremoniemeester is altijd nuchter
  • Die kun je inhuren voor de dag van de bruiloft terwijl je zelf de rest plant

Als je niet iemand in je directe kring hebt die deze taak op zicht wil nemen, of als je het gewoon niet toevertrouwt aan een van je vrienden, kun je het makkelijker uitbesteden aan iemand met ervaring. Hier is wel een belangrijke reden voor: het is best veel werk.

Diegene aan wie jij het vraagt kan dan minder genieten van het moment, omdat zij constant aan het werk is. Dat heb je minder als je een ceremoniemeester inhuurt. Daarnaast heb je op de dag zelf ook de momenten van voorbereiding, de make-up enz. waar je dan ook niet bij kunt zijn, omdat je erg druk bent met het regelen. Jullie ervaring moet net zo goed zijn als die van de gasten!

Alle vragen over een ceremoniemeester

Hier vind je alle vragen over ceremoniemeesters die wij tot nu toe hebben gekregen. Heb je ook een vraag en staat deze er nog niet tussen? Stel hem dan hier! We proberen hem dan zo snel mogelijk te beantwoorden.

De ceremoniemeester is verantwoordelijk voor een soepele gang van zaken op de dag van de bruiloft. Dat wil zeggen: zorgen dat jij niks anders aan je hoofd hebt dan trouwen. Dit is degene die verantwoordelijk is voor de planning, dat iedereen op zijn plek zit en op tijd bij de ceremonie aanwezig is.

Meestal telt een bruiloft maar 1 ceremoniemeester. Dit gaat op als je het overlaat aan een professional, natuurlijk. Die hebben vaak planning tools of dealtjes met leveranciers om het soepeler te laten verlopen. Als je vriendinnen als ceremoniemeester kiest, kan het voorkomen dat het organiseren door meerdere mensen gebeurt. Er moet natuurlijk veel gebeuren! Waar kies jij voor?

Het hoofdverantwoordelijk zijn voor de planning op een bruiloft is niet zomaar iets. Naast dat een fles wijn natuurlijk heel leuk is om te geven, snap ik dat je misschien een stapje meer wilt zetten.

Zeker als het een goede vriendin van je is, kun je veel beter kiezen voor een ervaring, zoals een leuk etentje! Of een weekendje weg, naar een leuke stad! En wat dacht je van een wellness-dagje om bij te komen van de stress?

Vaak heb je afgesproken met de ceremoniemeester voordat je de uitnodigingen verstuurt. Meestal voegt de ceremoniemeester dan een briefje toe om zich voor te stellen en als aanspreekpunt te dienen en eventuele vragen van je gasten af te vangen. Zo kun je bijvoorbeeld informatie geven over de locatie en eventuele cadeauwensen. Meer lezen over de ceremoniemeester brief?

Een weddingplanner en een ceremoniemeester zijn niet hetzelfde. Een weddingplanner verzorgt meerdere onderdelen van je bruiloft en is hier over het algemeen langer mee bezig dan alleen op de dag zelf. Een ceremoniemeester wordt alleen op de dag zelf ingehuurd om jou, je familie en je vrienden te ontzorgen zodat jullie lekker kunnen genieten van de bruiloft.

Meestal doet een ceremoniemeester de organisatie van de bruiloft op de dag zelf. Dat wil zeggen:

  • contact met de leveranciers
  • groepen verdelen en klaarzetten voor de trouwfoto’s
  • zorgen dat iedereen op tijd op de juiste locatie is
  • aanspreekpunt voor calamiteiten

De term ceremoniemeester is afgeleid van het engelse “master of ceremony, of MC” wat ook een bekende term is op andere formele gelegenheden. Specifiek voor bruiloften is dit vaak degene die de trouwceremonie organiseert. In Amerika zijn de bruiloften over het algemeen wat groter opgezet en heb je echt een professionele ceremoniemeester nodig om alles in goede banen te leiden. Vanuit daar is het begrip naar Nederland overgewaaid!

Verder Lezen?